Svatba Wasany a Ramila v Thajsku

03.01.2021

S Wasanou a Ramilem jsem se poprvé potkal před pár lety v Laosu, když jsem se toulal s batohem na zádech po Asii. Byl to mladý pár z Thajska, který si cestováním plnil své sny. Bydleli jsme spolu u místních domorodců, protože ani jeden z nás nemá rád drahé a neosobní hotely. Podnikli jsme několik výletů do džungle, k různým vodopádům a při tom jsme spolu zažili spoustu dobrodružství.
Všechno ale jednou končí. Já po čtyřech dnech pokračoval do Barmy a oni zpět domů do Thajska. Vyměnili jsme si tedy kontakty, stali jsme se přáteli na Facebooku a slíbili si jako správní cestovatelé, že se určitě ještě někdy někde na cestách potkáme.

Asi po roce mi ve 3 hodiny v noci přes Skype volá Wasana. Už jsem dávno spal a Wasana si zřejmě neuvědomila sedmihodinový časový posun. V Thajsku bylo právě 10 hodin dopoledne. Já ve spánku málem vyletěl z kůže a skoro rozbil telefon! Ty nejsi rád že mě slyšíš ? povídá. :-) Budu se vdávat! Přijedeš nám do Thajska natočit naši svatbu ?
Ovšem že ano, už balím kufr a hned jsem tam, povídám do telefonu ještě v polospánku. Z té noci si pamatuji snad jen tolik, že jsem to celé vůbec nebral vážně :-)

Svatba v ráji

Wasana a Ramil se jen pár měsíců po našich společných dobrodružstvích zasnoubili na Filipínách a plánovali svatbu na jednom z tropických ostrovů na jihu Thajska, kde Wasana spolu s rodiči bydlí. S natáčením jsem samozřejmě hned souhlasil. Tuto oblast už dobře znám, a dle mého názoru je to jedno z nejkrásnějších míst na světě. Dohodli jsme se na podmínkách a ještě v ten den jsem rezervoval pro sebe a pro manželku letenky z Vídně do Bangkoku.

Odlétáme do Thajska

Bylo 9. února 2020 brzy ráno a my odjeli autobusem z mrazivého Brna na letiště do Vídně. Měli jsme před sebou téměř 14 hodinový let s přestupem v Pekingu. Thajsko nás přivítalo již tradičně vysokými teplotami. Zatím co u nás mrzlo, tak v Bangkoku bylo 35 stupňů. Po příletu jsme pokračovali místní dopravou asi 350 kilometrů na jih. Nalodili jsme se na poslední trajekt který jsme jen tak tak stihli, a ještě tentýž večer jsme dorazili na ostrov Chang.

Druhý den jsme se všichni potkali na snídani v malé tropické zahradě u moře. Svatba se měla konat až za čtyři dny, měli jsme tedy spoustu času si odpočinout a také pozdravit naše staré známé, kteří na ostrově žijí, a které jsme už dlouho neviděli. Wasana s Ramilem nás seznámili s průběhem celého svatebního dne od ranních příprav až po večerní párty na pláži. Měli jsme možnost poznat i jejich úžasné rodiče a téměř celou jejich rodinu z různých koutů Asie.

Svatební den

A bylo to tu! Den s velkým D nastal. Svatba v Thajsku byla úplně jiná, než na jaké jsme zvyklí u nás. I zde probíhají svatební přípravy, krájení dortu a podobně, svatební obřad je však jiný. Wasana a Ramil jsou buddhisté a na svůj velký den se připravovali několik měsíců v buddhistickém klášteře s mnichy. Na svatebním obřadu tedy předsedalo osm vysoce postavených mnichů. Obřad probíhal na pláži v odpoledních hodinách za odlivu a trval téměř 90 minut. Byl doslova protkán různými svatebními zvyky. Svobodné slečny uvazovali na zápěstí nevěsty ručně pletené náramky a šňůrky pro štěstí, mniši měli hned několik proslovů, zpěvů, modliteb a nakonec nás všechny pokropili svěcenou vodou.

Po závěrečném požehnání šli všichni svatební hosté novomanželům gratulovat. Gratulace jsou však úplně jiné, než u nás. Každý z hostů vzal do rukou připravený zlatý džbánek a do něj nabral z mosazné nádoby svěcenou vodu s květy. Touto vodou pak proléval spojené ruce novomanželů a do toho jim šeptal přání. Celý svatební obřad byl velmi emotivní a měl naprosto dokonalou atmosféru. I když probíhal v thajském jazyce a já nerozuměl ani slovo, cítil jsem všude kolem sebe tu posvátnost a vyjímečnost.

Buddhistický obřad nemá v Thajsku bohužel žádnou právní formu, proto po tomto svatebním obřadu následoval ještě jeden velmi krátký civilní obřad. Wasana s Ramilem pak během tohoto obřadu podepsali veškeré předepsané dokumenty, aby byl jejich sňatek právoplatný.

Hned po obřadu následoval přípitek se všemi hosty, společné focení a také házení svatební kytice. Zatím co se hosté šli občerstvit k připravenému rautu, my vyrazili na natáčení do nedaleké laguny a vrátili jsme se až za tmy. Spoustu záběrů jsme dotáčeli ještě druhý den.

Na svatební hostině

Svatební hostina probíhala přímo na pláži v zázemí luxusního resortu. Bylo pozváno kolem 50 hostů, což je na místní poměry vcelku malá svatba. Později pak dorazili ještě kamarádi Wasany a Ramila a najednou nás bylo přes 100. Celý večer se jedlo, pilo a tancovalo. Hosté se výborně bavili. Svatební raut se skládal převážně z mořských specialit, tradičních thajských jídel, ale nechyběli i některá evropská jídla. Na svíčkovou zapomeňte! :-) Byl tu i barman, který míchal drinky a také mixoval výborné shake z čerstvého tropického ovoce. Později večer nakrojili novomanželé svatební dort a o půlnoci rozzářil noční oblohu nádherný ohňostroj. Bylo úžasné vidět, jak se všechny ty rachejtle na obloze zároveň odráželi na hladině moře.

Na ostrově jsme zůstali ještě několik dní. Užívali jsme si teplého moře, nádherné přírody mořského národního parku a pohostinnosti místních lidí. Wasana s Ramilem odletěli třetí den po svatbě na svatební cestu do Malaisie a my se o dva dny později vydali na sever Thajska poznávat místní kulturu.

Dramatický návrat domů

V Thajsku jsme se zdrželi pět týdnů. Půjčili jsme si motorku a procestovali jsme spoustu míst. Navštívili jsme místní vesničky, kde farmáři pěstují rýži a tu nejlepší kávu. Poznali jsme desítky chrámů, koupali jsme se úplně sami pod 100 metrovými vodopády. Každý den jsme zažívali nová úžasná dobrodružství a možná i proto jsme moc nevěnovali pozornost všem těm emailům a zprávám od rodičů a známých. "Přijeďte hned domů, něco se děje!"

Měli pravdu. Něco se opravdu dělo. Během několika dní totiž celou Evropu zasáhl koronavir COVID-19. Letecké společnosti rušili jeden let za druhým a i nám zrušili let přes Čínu domů. Koupil jsem tedy nové letenky, a hned druhý den nám je opět zrušili. Takhle nám postupně zrušili čtyři lety domů a byli jsme nuceni zůstat v Thajsku o něco déle, než jsme původně plánovali. Jsme cestovatelé a s cestováním po světě máme bohaté zkušenosti. Nebylo to nic, co bychom za normálních okolností nezvládli. Tady však reálně hrozilo, že se kvůli koronaviru vůbec nedostaneme do Evropy. Nakonec se nám až na pátý pokus podařilo koupit letenky do Finska s přestupem v Moskvě. Z Helsinek jsme se pak dostali navazujícím letem do Berlína a z Berlína do Prahy. Dva dny po našem návratu domů uzavřela Vláda vzdušný prostor nad celou Českou Republikou a za další tři dny byli zakázány všechny lety z Asie do Evropy. Vrátili jsme se domů doslova na poslední chvíli.

Podobná dobrodružství k cestování po vlastní ose prostě patří. Přesto věřím, že nic na tomto světě není náhoda a všechno co prožíváme, je předem dané. Po návratu domů jsem se spojil s Wasanou a Ramilem. Oba uvízli kvůli koronaviru pro změnu v Singapuru.

Podívejte se na další fotky z této úžasné svatby od příprav až po večerní párty. S Wasanou a Ramilem jsem stále v kontaktu, svatební video se jim moc líbilo a já už teď vím, že tahle svatba v Thajsku nebyla má poslední.
Foto: Archiv nevěsty.

Highly recommended. Friendly and Professional videographer, I like how Jiri capture the nature of Chang and select a perfect song for our wedding video! Our wedding video is incredible.